reklama

Pocta spisovateľke

Moja pocta patrí Simone Monyovej. Tento rok by sa dožila okrúhlej päťdesiatky. Žiaľ, pred šiestimi rokmi bola zavraždená rukou vlastného manžela. Svojím skromným článkom chcem prispieť k tomu, aby sa na ňu nezabudlo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Simona Monyová písala pútavé príbehy o ženách a pre ženy, čiže plné citov, lásky, intríg, nádejí a sklamaní. Svoje príbehy vždy okorenila dostatočnou dávkou humoru, kde-tam aj vtipnými pikantnosťami. Jej knižky sú zvyčajne čítané jedným dychom. V srdciach svojich čitateľov zostane navždy.

Knižky od Simony Monyovej som prečítala všetky a mnohé aj opakovane. Vždy ma dokázali rovnako zaujať aj pobaviť. Viem, že v dnešnej dobe je veľa spisovateliek, ktoré píšu o vzťahoch medzi mužmi a ženami, ale už len máloktoré knižky ma dokázali zaujať. Štýl písania Monyovej je jedinečný. Na stretnutiach s čitateľmi vždy tvrdila, že jej príbehy sú vymyslené, no mnohé jej čitateľky, ku ktorým sa zaraďujem, vedeli, že píše o vlastných skúsenostiach. Jej príbehy sú príliš autentické a silné. Z jej knižiek je cítiť prežívanú bolesť, sklamanie v láske i smútok, ktorý je zreteľný hlavne v jej poslednej knižke Srdceboly. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohé čitateľky sa spoznávajú v jej príbehoch. Dokázala majstrovsky, pútavo a dokonca vtipne opísať stretnutia našej typickej ženskej túžby po láske a citlivosti s mužskou ješitnosťou. Knižku som často nedokázala odložiť bokom, kým som ju nedočítala. Na niektorých pasážach som sa dokonca nahlas smiala a prečítala som ich aj môjmu manželovi. Ako som očakávala, zareagoval často pobúrene a z jeho vyjadrení som vytušila, že chápe skôr Monyovej manžela, ktorý sa spoznával v postavách z jej knižiek a hlboko to zraňovalo jeho mužské ego. Spisovateľka sa pohybovala na veľmi tenkom ľade. Je mi jasné, že väčšina mužov je veľmi háklivých na nevhodné poznámky o ich osobe. (Nepoznám takého, čo by nebol.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Simona Monyová, dovolím si tvrdiť aj za ostatné Vaše čitateľky, veľmi chýbate na literárnej scéne a miesto po Vás nikto len tak ľahko nezaplní. Ešte ste mohli napísať mnoho úžasných knižiek. Hlboko pred Vami skláňam pomyselný klobúk. Snáď na nás s miernym úsmevom hľadíte z neba, už sa Vás naše prízemné problémy netýkajú. S úctou, Vaša čitateľka." 

Monika Fačkovcová

Monika Fačkovcová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada čítam, píšem, milujem zvieratá a prírodu. Zaujímam sa o dianie u nás i vo svete. Nezaujíma ma móda ani recepty. Čím som staršia a staršia, tým sa mi zdajú mladí ľudia krajší a krajší. Život a jeho opakovaný zrod (nielen u ľudí, ale aj u zvierat a rastlín) mi s pribúdajúcimi rokmi stale viac a viac pripadá ako zázrak. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu